D-Link DWR 118 – Konfiguracja początkowa (Ustawienie APN)
D-Link DWR-118 – Instrukcja obsługi i podłączenia
Jak skonfigurować D-Link DWR-118?
Podane kroki pozwolą Ci podłączyć i ustawić router. Podany model nie posiada tzw. “SimLock’a”, dzięki czemu może on działać z każdym operatorem.
Dane urządzenie jest o wiele łatwiejsze w obsłudze i konfiguracji, niż jego brat “D-Link DWR 116”, którego również posiadamy w ofercie.
Kreator konfiguracyjny prowadzi nas za rękę poprzez cały proces ustawienia poprawnych danych dla naszego urządzenia.
Na początek:
W niektórych przypadkach, router może połączyć się automatycznie – z niektórymi operatorami. Wtedy automatycznie wykrywa ustawienia (Wystarczy poczekać kilka minut).
Jak nazywa się moja sieć?
Nazwa sieci oraz hasło znajdują się na naklejce pod routerem. (Nazwa Sieci (SSID) oraz hasło).
Początkowa Konfiguracja, czyli jak włączyć router DWR-118?
- Kartę SIM włóż do modemu, po czym podłącz go do routera;
- Router podłącz do zasilania, po czym odczekaj chwilę, aż się włączy;
- Podłącz router do komputera za pomocą kabla LAN, bądź połącz się z siecią bezprzewodową;
- Jeżeli internet już działa, dalsza konfiguracja nie jest potrzebna. Jeżeli nie – przejdź dalej.
Ciąg Dalszy:
Włącz przeglądarkę, po czym w wyszukiwarkę wpisz: 192.168.2.1.
W wierszu “Hasło Administratora” wpisujemy “admin, następnie klikamy “zaloguj“.
Po zalogowaniu się na stronę routera zobaczysz główną stronę zarządzania. Stąd możesz wykonywać wszelkie operacje dot. ustawień routera. Poprzez zmianę nazwy hasła Sieci Bezprzewodowej, aż po ustawienia APN.
Jeżeli internet już działa – dalsza instrukcja nie jest Ci potrzebna.
Aby włączyć konfigurator Instalacyjny, należy przejść do zakładki “Ustawienia“, a następnie “Kreator Konfiguracji“.
Włączymy kreator konfiguracji urządzenia – będziemy mogli w nim zmienić APN, nazwę oraz hasło Sieci Bezprzewodowej oraz hasło do logowania się do ustawień routera. Klikamy “Dalej“.
Odznaczamy opcję “Autodetect” – w ten sposób wyłączymy ustawienie AutoAPN, które nie rozpoznało naszej Sieci. Będziemy musieli wprowadzić dane ręcznie.
Dla wybranych Operatorów wartości w polach mogą się od siebie różnić. Teraz należy uzupełnić Pola “Numer Telefonu” oraz “APN” korzystając z poniższej tabelki. Następnie wybieramy “Dalej“
Operator: |
Numer Telefonu: | APN: |
Orange | Orange | internet |
Plus | Plus | plus |
Play | Play | internet |
T-Mobile | T-Mobile | internet |
Aero2 | Aero2 | darmowy |
Następna zakładka dotyczy Nazw oraz Haseł Sieci Bezprzewodowych (2.4GHz oraz 5GHz). Po ustawieniu Nazwy Sieci oraz Hasła klikamy “Dalej“.
Kolejna zakładka to zmiana hasła do ustawień routera – domyślnie “admin“. Nowe Hasło musi zawierać min. 6 znaków, natomiast max. 15.
Kolejna zakładka to podsumowanie naszej konfiguracji – widnieją tu wszelkie dane, które wprowadziliśmy – możemy je sprawdzić i przejść dalej klikając “Dalej“.
Następnie zostaniemy powiadomieni o poprawnym skonfigurowaniu urządzenia. Klikamy “Zakończ“.
Po przejściu dalej, urządzenie rozpocznie restart i zapisze naszą konfigurację.
Po zresetowaniu urządzenia, połączenie z internetem zostanie nawiązane.
Gratulacje! Udało Ci się skonfigurować i połączyć z Internetem.
Jak przywrócić ustawienia fabryczne w routerze D-Link DWR-118?
W razie problemów, zbawienne może okazać się przywrócenie ustawień fabrycznych. Aby to zrobić wystarczy wcisnąć przycisk. Znajduje się on z przodu urządzenia. Wystarczy go wcisnąć przez około 30 sekund. Warto wykorzystać do tego jakiś cienki przedmiot. Po podanym czasie i puszczeniu przycisku pierwsza dioda zacznie mrugać i router się zresetuje. Po ponownym uruchomieniu ustawienia fabryczne zostaną przywrócone.
Pamiętaj! Przywrócenie ustawień fabrycznych usunie wszystkie zapisane ustawienia z routera – w tym konfigurację, którą przeprowadzałeś, dane do logowania oraz nazwę i hasło do sieci bezprzewodowej.
Więcej informacji i instrukcji dotyczących routera D-Link DWR-118
https://eu.dlink.com/pl/pl/wsparcie-techniczne/faq/routers/mobile-routers/dwr-series/dwr-118
Ważne!
Upewnij się, że Karta SIM została poprawnie włożona do modemu. Być może to właśnie zły układ karty może być problemem.
Kod PIN powinien znajdować się na plastikowej karcie, z której wyjęta została karta SIM.
Jednakże – Karty SIM z naszego sklepu internetowego nie posiadają kodów PIN.
Jeżeli po konfiguracji nadal nie masz połączenia z internetem postaraj się sprawdzić, czy wszystkie kroki zostały wykonane poprawnie.
Być może problemem może okazać się przeglądarka, która blokuje wymagany skrypt. Jeżeli wszystkie kroki zostały wykonane poprawnie, a połączenia z internetem nadal nie ma, postaraj się zmienić przeglądarkę.
Upewnij się, że cała instrukcja jest dla Ciebie jasna i klarowna oraz czy wszystkie kroki zostały wykonane prawidłowo. Jeżeli coś nie działa – sprawdź, być może to zwykłe niedopatrzenie, bądź literówka.
W razie problemów zapraszamy do pisania wiadomości na e-mail: biuro@daqu.pl – Postaramy się pomóc.